Az online naplóm

Utazás, kultúra, nyelvtanulás, gasztro

5 dolog, ami miatt érdemes nyelvet tanulni

2023. január 13. 12:16 - Detti94

hindi-1973909_960_720.png

Egészen kiskorunk óta halljuk, hogy nyelvet tanulni fontos. Ez valóban így van, nekem mindig is az egyik legfőbb motivációm volt. A nyelvórák kiszakítottak a szürke hétköznapokból, elvezettek egy új világba. Összegyűjtöttem 5 dolgot, ami miatt úgy gondolom, tényleg megérte és megéri nyelvet tanulni.

1. Új ismereteket szereztem a világról

A nyelvtanulás során akarva, akaratlanul belebotlunk ismeretterjesztő szövegekbe, olvasmányokba. Olyan helyekről, kultúrákról, szokásokról olvastam, amiket valószínű, máshogy nem ismerhettem volna meg. Ha most visszagondolok arra, mennyi érdekes emberről, különböző szokásokról hallottam, szinte elcsodálkozom. Ezt mind a nyelvtanulásnak köszönhetem. Lengyel tanulmányaim során belebotlottam például a Wawel-t őrző sárkány történetébe és a szendvics eredetébe is. Két nagyon különböző téma, igaz? Angol olvasmányok közül most Walt Disney élete és Észak-Ír hagyományok jutnak az eszembe, de ebben az esetben is nagyon sokáig sorolhatnám. 

2. Országhatáron kívüli barátságokat kötöttem

Egy új nyelv ismerete kaput nyit más emberek felé. Idegennyelv ismerettel sokkal több emberrel van lehetőségünk beszélgetni, ismerkedni. Én nagyon sokat tanultam a külföldi barátaimtól, rengeteg érdekes beszélgetésnek lehettem részese. Megtapasztaltam azt, hogy milyen sokszínű a világ, mennyi ember és mennyi élettörténet létezik. Sokakkal többnyire online tartom a mindennapi kapcsolatot, ritkán tudunk találkozni. Nagyon érdekes megtudni, hogy a világ különböző pontjain egyesek mit csinálnak akkor, amikor én például dolgozom vagy olvasok. Mikor én délben ebédelek, a Chilei barátom éppen felkel, a Japánban élő ismerősöm pedig már lehet, hogy alszik.

3. Fejlődött a memóriám

Akárhogy is nézzük, a nyelvtanulás rengeteg memorizálással jár. Az agyunknak a sok új információt meg kell jegyeznie, hogy tudjuk alkalmazni a való életben is. Ezt az élet más területén is alkalmazhatjuk. Minél több nyelvet tanultam, annál könnyebben jegyeztem meg a szavakat és a szabályokat. Ez a készség, mint annyi minden, gyakorlással fejleszthető. Soha nem késő elkezdeni, teljesen mindegy hány évesek vagyunk, a nyelvtanulás mindig egy komplex agyi tevékenység, ami jótékonyan hat memóriánkra, továbbá egy hasznos tudásnak kerülünk a birtokába. Tanuljatok nyelveket, nem baj ha az elején nehezebben megy, higgyetek magatokban és sikerülni fog!

4. Más szemmel nézem a világot

Egy nyelv megtanulása, ahogy már korábban is írtam, utat enged más emberek, más kultúrák megismeréséhez. Sokféle embert ismerek különböző országokból, akik különböző élethelyzetben, társadalomban élnek. Sokféle világnézettel, véleménnyel és kultúrával találkoztam. Ezek a beszélgetések és új ismeretek mind hozzám tettek valamit, ami örökre az enyém marad. Aki már birtokában van valamilyen szintű nyelvtudásnak, az ne habozzon, próbáljon külföldi ismeretségeket kötni. 

5.  A nyelvtudás magabiztosságot ad

Az, hogy több nyelvet megtanultam nagyon sokat adott a személyiségemhez. Szélesítette a látóköröm, megtudtam sok dolgot a világról. Könnyen tudok külföldiekkel kommunikálni. Többször tapasztaltam, hogy milyen nemzetközi környezetben dolgozni, ahol sok a turista és nagy a nyüzsgés. Sikerült megállnom a helyem, így tudom, hogy mire vagyok képes. Nem ijedek meg, ha útba kell igazítani valakit, ha a munkahelyen külföldi partnert kell felhívni, vagy ha megkér valaki, hogy fordítsak le neki egy szöveget. Azok az emberek, több nyelvet beszélnek, az élet bármely területén kamatoztatható tudással rendelkeznek.

 

3 komment
Címkék: nyelvtanulás

A bejegyzés trackback címe:

https://azonlinenaplom.blog.hu/api/trackback/id/tr2818025318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fkv.119 2023.01.14. 07:28:20

Az angolon kívül más nyelvnek nincs sok értelme. Még esetleg a muszkát, spanyolt és a németet meg lehet érteni, de szigorúan csak 2. idegen nyelvként. Mára már eldőlt: van az angol, és minden más futottak még kategória.

Detti94 2023.01.14. 14:26:21

@fkv.119: Abban igazad van, hogy az angol a leghasznosabb és a leginkább beszélt nyelv :)

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2023.01.16. 07:35:37

Nemzetközi táborokban rendőr és anyósviccet érdekes módon mindenki megértette. A legjobb lengyel:
A villamosmegállóban egy manusz csókolgatja a villamosokat.
Odamegy a rendőr: - Mit csinál ember?
- Valamelyik elütötte az anyósomat, de nem tudom melyik volt :)
Nagyapa 3 nyelven beszélő falusi kovács volt. Valami ragadt rám is, lengyelül sikerült jól megtanulnom. Nagyon jó reakciót vált ki, ha valakihez az anyanyelvén tudsz szólni. Üdv!
süti beállítások módosítása