Az online naplóm

Utazás, kultúra, nyelvtanulás, gasztro

Miért segíti az angol nyelv a többi nyelv megtanulását?

2023. február 17. 14:10 - Detti94

thank-you-3690116_960_720.jpg

Lehetséges, hogy ez az írásom kissé megosztó lesz. Az első idegennyelv, amit felsőfokon elsajátítottam, az angol. Már óvodás koromban elkezdtem játékos formában tanulni, majd az általános iskolában és a gimnáziumban is folytattam ennek a nyelvnek a tanulását. Tanulmányaim során a legnagyobb löketet az adta, amikor saját magamtól kezdtem el levelezőtársakat keresni, filmeket nézni és (eleinte) könnyített olvasmányokat olvasni. Mindenképp ki kell emelni az angol nyelv fontosságát, hiszen a szó szoros értelmében körbevesz minket. Már a magyar nyelv is emelt át jövevényszavakat ebből a nyelvből, gyakran azok is használnak angol szavakat, akik soha nem tanulták, vagy alapvetően egyáltalán nem beszélnek angolul. Mégis hogyan segíthet nekünk az angol, ha más idegennyelvet is szeretnénk tanulni?

Az első, ami szerintem fontos, hogy az angol nyelv a tanulmányok legelején nagyon könnyű. Nincsenek esetek, a ragozás szinte nem létezik, csupán a kötött szórendre kell figyelni. Így hamar sikerélményhez juthatunk, ami lendületet ad a további tanulmányokhoz. Ha már jól beszéljük az angol nyelvet, akkor rengeteg nyelvtanulós applikációt tudunk használni további nyelvek tanulásához. A germán nyelvcsalád képviselőit is sokkal könnyebben tudjuk megtanulni, habár kétségtelen, hogy vannak eltérések, például a német nyelv már eseteket használ, ragoz stb. , tehát a tanulás eleje a többi nyelv esetén valószínűleg kicsit több erőfeszítést igényel. Ha valaki egy újlatin nyelv megtanulásán töri a fejét és jól beszél angolul, akkor neki is jó hírrel szolgálhatok. Az angol nyelvben rengeteg francia jövevényszó található, így a szókincs egy része segíti a latin nyelvek tanulását, mivel ezek hasonlóak. Az olasz tanulmányaim elején nem is gondoltam volna, hogy szép számmal találkozni fogok majd olyan szavakkal, amik nagyon hasonlóak. Az első levelezőtársaimmal angol nyelven kommunikáltam, ennek köszönhetően megszoktam, hogy idegennyelven beszélek vagy írok valakivel. Természetesen először csak leveleket és e-maileket írtam, ezeket sokszor átnéztem, mindig izgultam, mielőtt elküldtem. Később automatikussá vált az írás, ezután pedig már könnyebben mertem elkezdeni beszélni. A tapasztalat és a magabiztosság akkor is megvalósul, ha egy másik idegennyelvet kezdünk először tanulni, például németet vagy franciát. Ugyanakkor szerintem a leghasznosabb és a legkifizetődőbb, ha az angol élvezi a prioritást és azt tanuljuk meg minimum kommunikációs szinten először, hiszen kétségtelenül a legtöbbek által tanult nyelv. Érdekesség viszont, hogy anyanyelvi beszélők tekintetében a mandarin (kínai) és a spanyol nyelv is megelőzi. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azonlinenaplom.blog.hu/api/trackback/id/tr6318051796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása