Az online naplóm

Utazás, kultúra, nyelvtanulás, gasztro

Hagyományos bécsi szelet a Figlmüllerben

2023. augusztus 29. 13:09 - Detti94

20230826_152339.jpg

Ha szeretnénk akár csak néhány napot egy igazán szép városban tölteni, akkor Bécs ideális választás lehet. A vonatút nagyjából 2,5 óra Budapestről, de busszal vagy autóval is hasonló idő alatt teljesíthetjük a távot. Az osztrák főváros történelmi épületeivel, hangulatával méltán vívta ki magának a népszerűséget. Bécs egynapos kiruccanáshoz is ideális, habár ilyen rövid idő alatt képtelenség alaposan felfedezni. 

Számos híres étel, ital és sütemény köthető az osztrákokhoz. A gasztronómia kedvelői rengeteg étterem, kávézó és cukrászda közül válogathatnak. Egy ismerősömnek korábban említettem, hogy másodmagammal tervezek Bécsben egy rövidebb látogatást, ő ajánlotta a Figlmüller nevű éttermet. Elmondása szerint itt ette a legjobb bécsi szeletet. A bécsi szelet hallatán felcsillant a szemem, nagyon szeretem és rögtön kedvet kaptam én is hozzá. Gondoltam, utánajárok, hogy nekem is ennyire ízlene-e. A helyről korábban még nem hallottam, így az interneten néztem kicsit jobban utána. Először a honlapjukat kerestem fel, de több vlogot és véleményt is találtam róluk, tehát egyértelműen népszerű a turisták körében. Az étterem a Wollzeile 5, 1010 Wien címen található. Szerencsére nagyon központi részén van a városnak, közel a bevásárlóutcákhoz és a fontosabb nevezetességekhez. Egy kellemes, belvárosi séta közben könnyedén megejthetünk egy kitérőt egy jó bécsi szelet reményében.

blogratabla.png

Amit rögtön szeretnék kihangsúlyozni, hogy 3 héttel előre foglaltam, és így is alig volt már hely az adott napra. Magát a foglalást nagyon könnyen megtehetjük a honlapjukon keresztül. Természetesen foglalás nélkül is van lehetőség ide betérni, de hosszú várakozási időre kell számítani. Miközben ebédeltünk, hatalmas sor várakozott az ajtó előtt. Érkezésünkkor jeleztük, hogy foglalásunk van és már rögtön vezettek is minket az asztalunkhoz. A felszolgálók nagyon profik és kedvesek. Ottlétünkkor látszott, hogy egy összeszokott csapat dolgozik a vendégtérben. A pincérek nagyon udvarias hangnemben kommunikálnak, ugyanakkor én éreztem egy kis távolságtartást részükről, de ez betudható a hatalmas pörgésnek is. Nincs idejük sokat időzni egy-egy asztalnál, mert a vendégek folyamatosan cserélődnek.

blograszolole.png

Az étlapon nincs nagy választék, de ahogy körbenéztem az étteremben, kivétel nélkül minden vendég előtt a híres bécsi szeletet láttam, ezért azt gondolom, hogy fölösleges is lenne túl sok lehetőséget felvenni a kínálatba, az ide betérő turisták egyértelműen ezt az ikonikus fogást keresik. Az itallapon a hagyományos üdítők helyett az étterem saját pincészetében készült szőlőlevet kérhetjük. Ha alkoholos italt szeretnénk, akkor szintúgy a Figlmüller pincészetében készült borokat kóstolhatjuk. Sör nincs a kínálatban, ami először meglepett minket, de utólag én úgy látom, hogy nem is igazán baj. Maga a hely tényleg a bécsi szeletről szól, nem szeretnének sörözőt csinálni ebből az étteremből. Elég ritkán iszom szőlőlevet, de amit itt kóstoltam, az nagyon finom volt. Érezhetően házi készítésű, nem az a túlságosan édes, cukrozott verzió.

blograbecsi.png

A borokat nem kóstoltuk meg. Annak ellenére, hogy a húst vékonyra klopfolták, hatalmas adagot kaptunk. A bécsi szelet szó szerint lelógott a tányérról. Külön szeretném kiemelni a krumplisalátát, amit tökmagolajjal és  madársalátával tettek még frissebbé és ízletesebbé. Az ételről és az italról is nagyon pozitívan tudok nyilatkozni. A várakozási idő sem hosszú, a rendelésünk felvétele után hamar kihoztak mindent, habár ez az ételek jellege és elkészítési technológiájuk miatt nem meglepő. blograszek.png

Az étterem berendezése, a bútorok és a dekoráció is igazi osztrák hangulatot keltenek a vendégben. Nekem nagyon tetszik a hely koncepciója, bátran merem tematikus étteremnek nevezni. Ha valaki Bécsben jár, én örömmel ajánlom, hogy tegyen látogatást itt. Attól biztosan nem kell félni, hogy éhesen távozunk innen. Külön tetszik, hogy a város központi, frekventált részén található, mégis egy kicsit eldugott helyen. Maga az étterem nem nagy, én kicsit nagyobb térre és több asztalra számítottam. Hogy a szlogennek megfelelően tényleg ez-e Bécs legjobb Wiener Schnitzele, azt nem tudom... az viszont biztos, hogy nagyon finom volt. Ha legközelebb Bécsben járok és lesz rá lehetőségem, ismét be fogok térni ide.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azonlinenaplom.blog.hu/api/trackback/id/tr8918202611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása