Az online naplóm

Utazás, kultúra, nyelvtanulás, gasztro

Bruschetta- nyári hangulatidézés

2023. szeptember 23. 16:50 - Detti94

img_20201230_183321_274.jpg

Ma nagyon korán felkeltem, kinéztem az ablakon és kicsit sem voltam elragadtatva sem a sötéttől, sem a mai várható időjárástól. Nem tudom ki hogy van vele, de én nehezen búcsúzom a nyártól és a jó időtől. Azonban nincs mese, ma reggel beköszöntött a csillagászati ősz.

Úgy döntöttem, készítek egy könnyed, olaszos fogást, hogy valahova a napos, mediterrán Olaszországba repíthessem magam, legalábbis gondolatban.

Ehhez a következőkre van szükség:

4-5 paradicsom,

100 g reszelt parmezán sajt

2 közepes fej lilahagyma

egy csokor friss bazsalikom

só bors

olívaolaj

Először a paradicsomokat készítettem elő. Az alsó felükön kereszt alakú bemetszést ejtettem, majd forrásban lévő vízbe tettem őket 1-2 percre. Ezután kiszedtem a paradicsomokat a vízből egy szűrőkanál segítségével és hideg vízbe helyeztem őket egy rövid időre. Vártam egy kicsit, majd óvatosan lehúztam a héjukat. A meghámozott paradicsomot először cikkekre vágtam és eltávolítottam a magjukat. Ez volt talán a legkevésbé hálás feladat. Egy kis tányérba kapartam a magokat, ez egy kicsit maszatos munka, nem szeretnék szépíteni :) 

Miután eltávolítottam a magokat, a paradicsomot apró kockákra vágtam és egy tiszta tálba tettem. A lilahagymát megpucoltam, megmostam, szintén apró kockákra vágtam és a felkockázott paradicsomhoz adtam. Alaposan, de óvatosan elkevertem, majd belereszeltem még nagyjából 100 g parmezánsajtot. A megmosott bazsalikomról eltettem néhány levelet díszítésnek, majd a többit  beletépkedtem. Olívaolajat, sót és borsot adtam hozzá ízlés szerint. Én személy szerint szeretem ha egy kicsit borsosabb, de ez mindenkire rá van bízva.

Még egyszer utoljára jól átkevertem és két órára a hűtőbe tettem egy jól záródó dobozban. A legjobb az, hogy ha egy egész éjszakát áll, de már 1-2 óra után is finom. Üzletben vásároltam bagettet, amit megpirítottam és erre kanalaztam rá a paradicsomos keveréket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azonlinenaplom.blog.hu/api/trackback/id/tr7518220509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása